Forum
SvaraTragiskt för fotbollen i Ö-vik |
---|
Det är synd att den enda föreningen som satsar på juniorer åker ned en div.
Bertil Asplund 15 okt 2016 |
Svar (5 st) |
---|
AIF ska spela 2 kvalmatcher och jag tror verkligen de blir kvar i Div 2 nästa säsong ! |
Nu menade jag FV |
Bertil, för du samma resonemang på övriga 13 lags forum? Kollar du noga i varje lags spelaruppställning så hittar du både den ena än den andra junioren, så även i AIF. För Örnsköldsviksfotbollens del är det enligt mig tråkigt att FV åker ned men hoppas de repar mod och är tillbaka tills ännu nästa säsong. För AIFs del väntar nu ett spännande kval mot Kramfors. It aint over til' the fat lady sings..... |
Ja tråkigt för fotbollen att FV åkte ut men håller verkligen tummarna för AIF att dom fixar kvalet och FV sedan klättrar upp igen så vi får dessa Derbyn igen. Sedan ser man sett namn från AIF i FV:s ungdomsverksamhet och kan ju undra varför AIF släpper dom när man satsar så mycket på alla unga spelare??? |
Unga spelare får ibland inte det utrymme och speltid de önskar och väljer då ibland andra klubbar. AIF har egna yngre förmågor i A-laget likväl som de matchas i lag 2 och div 4. Mitt utifrån perspektiv är det svårare att få upp spelare i glesbygden jämfört med det upptagningsområde som lagen inne i Övik har. Det krävs ett åtagande och engagemang likväl som planering. |